ikhlaskan hati.insyaAllah ketenangan akan dicapai

Monday 30 May 2011

semangat baru

lame dah x update blog..hehe..bukan x dek idea..bnyk jer(ye ker??)..cuma x tertulis.. :).

rasa dalam diri timbul semangat baru tuk meningkatkan lagi kualiti hidup....bukan dari segi material tp dari segi ilmu (bnyk bende lg yg aku x thu)...mungkin aku seorang pelajar cemerlang di universiti..tapi tu x menjanjikan bahawa aku dah cukup baik dan hebat...bnyk bende lg kene renovasi..contohnya dr segi sikap dan perjalanan hidup aku seharian....



seperti yang kita dapat lihat..orang2 zaman dahulu semuanya hebat2 belaka dan dapat menguasai ilmu dr pelbagai bidang..ini kerana ia berkaitan dengan prinsip hidup mereka yang kuat agamanya dan mempunyai hubungan yang baik dengan Allah....mereka bukan sahaja menimba ilmu pengetahuan tapi juga mengamalkannya..contohnya


aku yakin....usaha dengan doa yang berterusan akan membantu aku dalam proses renovasi....dan juga dengan izin Allah (insyaAllah)....aku mahu hidup aku lebih sempurna bukan sahaja di dunia tapi juga di akhirat..insyaAllah,aku akan terus cuba,cuba dan cuba sehingga berjaya ;)


No comments:

Post a Comment